Västra Nylands Aktiesparare rf Extra årsmöte

22.9.2020 17:00

Kallelse till extra föreningsmöte

Bästa medlem i Västra Nylands Aktiesparare rf

Aktiespararnas centralförbund har förnyat sina stadgor år 2019 och nu är det dags för vår lokalförening att göra det samma. Därför sammankallar vi till extra föreningsmöte tisdagen den 22.9.2020 kl 17:00, Köpmansgatan 11 i Karis (beroende på uppslutning Osvalds café eller Holmström Groups kontor, samma adress, guidning på plats) för att harmonisera våra stadgor enligt de riktlinjer som centralförbundet Finlands Aktiesparare rekommenderar för sina medlemsföreningar.

Våra stadgor är svenskspråkiga och en översättning från de modellstadgor som centralförbundet rekommenderat. Förslaget till stadgorna skiljer sig också på en annan punkt, nämligen styrelsen för Västra Nylands Aktiesparare rf har valt att inte övergå till vår- och höstmöte eftersom det skapar onödig byråkrati. Därmed håller vi fast vid ett årsmöte per år.

De väsentligaste förändringarna är följande:

• -Föreningen är ansluten som medlem i Finlands Aktiesparare rf (tidigare kan ansluta sig till Finlands Aktiesparare rf)
  • -Ungdomsmedlem är under 30 år (tidigare förutom under 30 år även heltidsstuderande)
  • Ny medlemsform: hedersmedlem (tidigare inget omnämnande av detta)
  • Detaljer om hur medlemskapet upphör (tidigare ej omnämnt)
  • Styrelsemedlems mandatperiod blir 3 år (tidigare 1år)
  • Styrelsen har enbart medlemmar (tidigare ordinarie medlem + suppleanter)
  • Föreningsmötet väljer föreningens kandidat till förbundets representantskap och medlem till förbundsfullmäktige (tidigare styrelsen)

Med tanke på pandemin och trakteringen ber vi att ni meddelar ert deltagande senast den 21.9.2020 kl 15:00 nedan:

Det finns inga fler biljetter.

Evenemangets tidpunkt

Börjar:

22.9.2020 17:00

Slutar:

22.9.2020 18:00

Lägg till evenemanget i din kalender

Evenemangets plats

Kauppiaankatu 11
10300 Karjaa

Se större karta och ruttinstruktioner

Arrangör

Västra Nylands Aktiesparare rf - Länsi-Uudenmaan Osakesäästäjät ry