7.5.2019 16:30

Jugend Home Hotel

Skolningsturnén – Jakobstad

Huom. koulutus on ruotsiksi, mutta materiaali on suomeksi.

Kom och bekanta dig med aktiesparkontots otvivelaktiga skatteförmåner och uppdatera ditt placeringskunnande till följande nivå!

Aktiespararna satsar allt mera på skolning för finländarna. Denna vår ordnar vi en skolningsturné runt hela landet där vi förverkligar en högklassig placeringsskolning för var och en, både på finska och på svenska.

I skolningen fördjupar vi oss på portföljbyggande, portföljförvaltning, skatteplanering och hur man hittar köpvärda aktier och fonder. Utöver detta bekantar vi oss med aktiesparkontot som är meningen att tas i bruk från och med nästa år. Det lönar sig att förbereda sig inför den i god tid, eftersom man inte kan föra över sina nuvarande aktier som apport in i kontot. Aktiesparkontot gynnar i synnerhet bolag som betalar en hög dividend.

Målsättningen med skolningen är att fördjupa och förankra placerarnas kunnande och skapa en systematik i görandet. Därför passar skolningen både erfarna och nya placerare. Skolningen är mycket praktiskt lagd och medryckande! Materialet är uppbyggt så att man ska kunna ha glädje av det en lång tid framöver, det handlar om ca 100 ppt-sidor värdefull information.

Päivän aiheet:

• Sijoitussalkun rakentaminen
  • Sijoitussalkun ja riskien hallinta
  • Kiinnostavien sijoituskohteiden löytäminen tunnuslukujen avulla
  • Laatu- ja arvosijoittaminen
  • Vinkkejä verojen suunnitteluun
  • Osakesäästötili

I priset ingår skolningen, skolningsmaterialet, kvällsbit och kaffe (i lördagsskolningarna ingår frukost och lunch) samt moms 24%. Kursavgiften är avdragsgill i kapitalbeskattningen.

Evenemanget har avslutats.

Evenemangets tidpunkt

Börjar:

7.5.2019 16:30

Slutar:

7.5.2019 21:00

Lägg till evenemanget i din kalender

Evenemangets plats

Jugend Home Hotel

Skolgatan 11
68600 Jakobstad

Se större karta och ruttinstruktioner