Placera i aktier, bli förmögen! Webinar

19.5.2020 16:30

Vid en dator nära dig

Placera i aktier och bli förmögen!

Välkommen med på en högklassig aktiekurs där vi steg för steg går igenom de centralaste nyckeltalen för hur man hittar köpvärda aktier! Den här kursen handlar enbart om aktier och aktiesparande!

Utöver det går vi igenom några fällor som en aktiesparare lätt stiger in i och hur man kan undvika dem! Utbildningen utgår från den långsiktiga aktierspararens perspektiv.

Skolningens innehåll:

- Aktiesparkontot driver avkastningarna
- Placerarens nyckeltal-sixpack, P/E, P/B, dividendavkastning, ROE, soliditet, och gearing.
- Live screening av aktier via Zenostock och Danske Banks analysportal
- Undvikande av dividendfällan
- Fallande knivar, en risk eller möjlighet?
- Identifiering av trenden med hjälp av glidande medelvärden
- Placera med belånade medel hållbart

Deltagarna får ett högklassigt skolningsmaterial på 52 sidor där även ett mångsidigt botten för din egen placeringsplan ingår. Placeringsplanen hjälper dig hålla dig till din plan och att identifiera risker och möjligheter i din ekonomi. Om du beställer materialet i pappersform sänder vi den per post före skolningen börjar.

Kursavgiften kan tas med som avdrag i kapitalbeskattningen.

Som skolare fungerar Svenne Holmström. Svenne har en lång erfarenhet från placeringsbranschen och ett djupt kunnande inom placeringar. Enligt feedbacken från fjolårets turnéer fick vi vitsordet 9,0 både på våren och hösten och Svennes sakkunskap och inspirerande sätt att presentera olika teman fick ett utbrett tack bland åhörarna. Svenne har ett underhållande och fängslande presentationssätt och kan även förklara svåra saker på ett enkelt och greppbart sätt.

Den här skolningen är en del av Finlands Aktiesparares riksomfattande skolningsturné och hålls på över 20 orter under våren.

Skolningen rekommenderas för sparare och placerare som har en viss erfarenhet eller grundkunskap om placeringar.

Webinaren kräver inga särskilda program, utan den är webbaserad. Du behöver ha minst 3G för att säkra en god kvalitet på ljud och bild. Två dagar före webinaren får du en länk som du ska registrera dig på. Om den inte kommer, så kolla skräposten ifall den hamnat dit.

Välj önskade biljetter
Biljett
försäljningen avslutas
Antal