Webinaari: Missä asunto- ja vuokramarkkinoilla mennään?

17.11.2021 17:00

Teams-webinaari

Oma asunto on monelle suomalaiselle varallisuuden kerryttämisen kulmakivi. Usein isompaan kotiin siirryttäessä jätetään vanha koti vuokralle. Osakesäästäjistäkin on jäsenkyselyn perusteella noin puolet asuntosijoittajia.

Asuntojen hinnat ovat olleet pääkaupunkiseudulla nousussa vuosia; muualla Suomessa hintakehitys on tasaantunut ja lupaa orastavaa nousua. Vuokratuotot ovat olleet paineessa esimerkiksi yliopistokaupungeissa etäopiskelun sekä nousevien asuntohintojen johdosta. Otsikoissa kirjoitetaan säännöllisesti inflaatio- ja koronnosto-odotuksista.

Missä asunto- ja vuokramarkkinoilla oikeasti mennään?

Osakesäästäjät järjestää yhteistyössä Vuokranantajien kanssa webinaariin Suomen asuntomarkkinoiden pulssista. Webinaarissa Vuokranantajien ekonomisti Sakari Rokkanen kertoo, miltä Suomen asunto- ja vuokramarkkinat näyttävät ja miten navigoida eteenpäin.

Sakarille voi lähettää kysymyksiä etukäteen ilmoittautumislomakkeella sekä webinaarin aikana chat-toiminnon kautta. Alkusanat sekä osallistujien kysymykset esittää Osakesäästäjien toimitusjohtaja Victor Snellman.

Osallistumislinkki toimitetaan ilmoittautuneille erikseen ennen tilaisuutta.

Koulutukseltaan Sakari Rokkanen on valtiotieteiden maisteri, ja työskentelee ekonomistina Suomen Vuokranantajilla. Hän tutkii työkseen kaupunkien ja vuokramarkkinoiden kehitystä.

Suomen Vuokranantajat pyrkii tarjoamaan Suomen parasta asiantuntijatietoa vuokrauksesta ja asuntosijoittamisesta. Yhdistys julkaisee säännöllisesti markkinatietoa Suomen vuokramarkkinoiden kehityksestä ja tarjoaa juridista asiantuntijatietoa asunnonvuokraamisesta Suomessa.

Liity webinaariin

17.11.2021 17:00